torsdag 2 oktober 2008

Ledighet!

(Chicago ~ Good vs Evil: 0 - 2)

IDAG KÖR VI 2 OLIKA VERISIONER AV DAGEN! One time offer!!

Den Korta verisionen:
Johanna drog till posten, träffade Karin efter. Gick lite på stan, kollade byxor och träffade Malle's mor. Sen fika på Falkmanska Cafe där vi träffade Elena och Petra. Sen gick vi en sväng på stan mer, träffade Hannes, Karins vän, han var trevlig. Vid 17.00 drog vi till Anna och klippte oss. Därefter åkte vi till auktionsvisningen, la en del onödiga bud. Plötsligt kände vi sug efter pizza, så det blev en trip till stan och beställa en Kallsune (Calzone). Som vanligt åkte vi hem till mig och spelade kort och pratade om våran nya blogg. ZE END!


Den Långa verisionen:
Seg start på dagen för mig, men var ändå tydligen uppe förre Karin. Jag hade ju planerat vad jag skulle göra under hela min dag ledigt. Tänkte ju börja med att städa lägenheten och göra mig i ordning för en dag med äventyr med Karin. Delen med att göra sig iordning gick bra, städningen... mindre bra. Bussen in till stan gick 13.45, jag var ute i massa god tid innan för att ta den, ibland är den 10 minuter tidig ochjag är för lat för att gå in till stan i mina platåstövlar. Har sålt ett par skor, så gick till posten och smsar Karin att jag snart är klar, dessvärre inte, kortet funkar inte att betala med, massa spring fram och tillbaka. Till slut träffas jag och Karin hemma i hennes trappuppgång, vi är nu på väg! Vi bestämmer oss för att gå en sväng på stan innan fikan på Falkmanska Cafe och går in på Kappahl och kollar byxor där vi plötsligt springer på Malle's mor. Vi har egentligen ingenting emot henne, men kändes som fel tidpunkt, men för att undvika tjaffs så stannar jag och pratar en stund med henne.

På Falkmanska känner Johanna sug efter kanelbulle och obegränsat antal med kaffe, MUMS! Karin tog te och kladdkaka (också mums!). Efter vi fått (väntat) bordet vi ville ha och ätit upp så får vi syn på Elena och Petra.

Dom sätter sig ner med oss och plötsligt är vi fyra! :D Karin och Johanna beställer varsin kanelbulle till vilket slutade med illamående (proppmätta!!!!!!). Vi säger hejdå till tjejerna som sitter kvar och ska åka och övningsbowla inför helgens bowling med pojkvännerna och drar oss ut på stan igen. Fjortisar stirrar efter Johanna och jag gör självklart fula minner tillbaka (underhållning!). På stan träffar vi en vän till Karin som heter Hannes, snacka om social människa! Jag blev till och med tvungen att höja på ögonbrynet, för han såg rätt tråkig ut men visade sig vara jätte kul och lätt att prata med. Efter stått still ett bra tag börjar vi röra oss, vi börjar bli sena till Karins klippning ute hos Anna.

Vi åker hem och hämtar min dator (jag skulle lagt över en massa saker på Anna's dator, men den var sönder) Det slutar med att Karin glömmer sin halsduk där och jag får min lugg trimmad! :P Efter det bär det av till auktions visning i Heberg där vi bjuder på mestadels onödiga saker, även om vi mest la skambud.
På vägen hem blir vi väldig sugna på pizza och drar in till fbg och köper Kallsune (Calzone), inne på havets pizzeria förstås och dom blev jätte förvånade att jag inte vill ha kebab idag, som jag... nästan... alltid beställer.
När vi kommer hem till mig så spelar vi som vanligt kort och jag vinner (som vanligt). Sen pratar vi om bloggen och fixar lite med den. Vi råkade fastna i soffan och kollade en massa bilder jag har på datorn, måste rensa. Till slut så bestämde vi oss för att resa oss upp och Karin åkte hem. Inga citat idag dessvärre, men det kommer!
God Natt - Evil


1 kommentar:

dyermaker sa...

Riktigt ROLIG idé med duo-blogg!
Och... Falkmanska... Mmm...