torsdag 8 januari 2009

IN YOUR FACE!

Chicago ~ Good vs Evil vs Facking vs Halmstad: 1- 2-0-0
(Pojkarna var väldigt självsäkra på att de skulle spöa skiten ut oss, IN YOUR FACE, även om det gick väldigt bra för Cemal första omgången)


VARNING! LÅNGT INLÄGG!!!!

För våra trogna läsare så vet ni kanske att vi var bortbjudna igår till Halmstad till våra kära bloggvänner FackingHalmstad, (Dvs Cemal, uttalas som ett J i början, Oskari, Uttalas som Oh Scary... nästan.) på kaffe och chicago.

Så fort Kåt slutat jobbet så körde hon hem till mig och hämtade mig! Race till Halmstad för att hinna till leksaksbutiken innan de stängde där och köpa en kortlekt, POJKARNA ÄGDE INGEN EGEN KORTLEK! (Nu gör dom det).
Måste erkänna både Good och Evil var lite nervösa för kvällen, vi körde vägen om videomix bara för att titta på det. In på gatan där pojkarna bor, Johanna har varit utanför en gång, hon pekar och säger "den lägenheten är det, andra trappuppgången tror jag", Kåt har varit där ett x antal gånger, även på bus! Ändå ringde vi Cemal vid fel trappuppgång, (det var andra! O_O va fan?!) pinsamt nog.

(Cemal och My)

Cemal kom precis gående emot oss med sin skygga hund, My.
Cemal sa till oss att ignorera hunden, det gick inte så bra. SÅ SÖT! ^^


Inne i lägenheten var en tydligen nyvaken OhScary och mina damer och herrar, DET VAR STÄDAT! Nåja, i alla fall det mesta av lägenheten förutom pojkarnas rum! ;) Eller ja... OhScarys rum i alla fall.. och balkongen! (Vi hoppas för övrigt på fest där ute till sommaren!)

(OH SCARY)

Det bjöds på kaffe och rundvisning på lägenheten! Vi fick specialla VIP pass (osynliga såklart) till att se deras REDAKTION! O_O Och dessutom.. vi fick pilla på deras dyra utrustning, ehm ja, datorerna, inget annat. (NU RODNAR KARIN BREDVID)
Vi var lite impade över kontoret måste vi säga! Vi busade där medans pojkarna inte tittade!


Mycket prat, MYCKET KAFFE, mera prat och extremt mycket FLUM och skratt, och SKRATT!!! SKRATTANFALL!!!! KRAMP!! TÅRAR!! och rodnad!, innan vi ens började spela! Tog oss nästan 3 timmar innan vi ens började spela!

NÅVÄL! Nu ville Johanna och Karin sätta igång med utmanningen! Lära dom chicago för att sen spöa skiten ur dom, allt gick precis som PLANERAT!
Vi bestämde oss för att möblera om deras vardagsrum medans pojkarna tittade på (vilka gentlemän!) Vi flyttade soffbordet och satte dit ett annat bord och sen hittade kåt 4 st röda stolar hon blev lite kär i! Satte ut dom fint runt bordet, nu var det dags!


Efter några provomgångar och mycket regelförklaringar så började vi! Cemal fick en super start och flög iväg till nästan en säker vinst, men man behöver ju sista för att vinna!
Ovanligt och svårare att spela 4 personer, jag och kåt kunde inte avända våra gamla knepp och tekniker. Till slut kom jag äntligen ikapp, men stannade också och bara behövde sista ett bra tag. Äntligen, jag vann första!


Andra vann kåt, det var en snabb omgång... EN SISTA omgång!


Nu blev det plötsligt mellan mig och Kåt, som ni vet så spelar vi ju alltid så nån vinner, men pojkarna var med! Men det blev ändå jag som vann för kvällen! ;)
Och här kom även kvälls citat ifrån kåt.

(förklaring till citat: Cemal lyckas äntligen få ett poäng för par)
Evil - Nu fick du ett poäng!
Kåt - Det var ju längesen du fick nånting! (Karin klappar Cemal på benet)
Johanna hänger inte med... 10 sekunder senare... JAHA!!! HAHHAHAHAHAHAHAHA!
(Var det när vi bytte Karins namn till Kåt som hon blev värre än mig på snuskiga skämt?)

Klockan blev mycket och Kåt skulle jobba, tidigt! Det var varmt, vi var knallröda av allt skratt och rodnad! Huvudvärk, kaffechock m.m! Så vi bestämde oss för att säga hej då till pojkarna, magarna kurrade på mig och kåt, MAX HAMBURGARE!!! Eller har dom stängt?
Nej säger OhScary, jätte säker på att MAX alltid har öppet till... 2!
Kåt och Jag blev överlyckliga, maaaat! Vi svänger inom kåt för att hämta en tröja och sen bär det av till Max. klockan är 00.10, det lyser inne på MAX och sitter folk, vi tackar OhScary högt och går mot dörren, den är... LÅST! Men på drive-in:en stod det "natt-öppet", kanske det han mena! Vi kör dit med DKK, "HALLÅ?! NÅN DÄR??!?!" Inget svar... det... var.. stängt...

OHSCARY!!! GAAAH!!

In på statiol och äta bauguette med räkor och sen dricka Fanta Erotisk. sen bilfärd hem och sen... kanske sova? Nej...?

"Skitkul att ha er här!
Kul att ni vann, jämfört
med män så är kvinnorna
generellt sätt "förlorare" i samhället.
Ni slog ett slag för jämlikheten" - Sms från Cemal
VI SPÖAR ER ANYTIME! Kvinna eller ej!

- EVIL
Over and out!

5 kommentarer:

Oskari Katainen sa...

Vad jag kan se i mina papper här så vann ju vi överlägset, sen att ni fuskar gör ju inte saken rättvis. Bara för att ni hann skriva inlägget först!

Nåväl, jag hade jävligt roligt, Cemal också. Det måste vi göra om, snart! Även ni fuskar med resultaten så var det skitkul! Man spelar ju inte för att vinna, utan för att ha skoj! (livet är hårt om man skriver först)

Haha :D Good vs God VS Facking Halmstad 0-3 det är så jag ser det!

Tag hand om er, ni är välkomna hit igen väldigt snart!

dyermaker sa...

Aspelut lysande kanonblogg, du ondsinta barn! :D
Och vadå fuska??? Pojkarna är väl inte dåliga förlorare? 0_o

Karekel sa...

Jag vill bara göra alla upmärksamma på att jag inte tilltalades Kåt under kvällen utan det hade etiket rätt att kalla mig: Karin. (Tack)

Grymt kul kväll..
(-lite put på Oskaris dåliga förlorarstill.)
Och även jag har tackvare dagen innan haft en mycket good känsla i magen under hela dagen. Tack Pojkarna!

Å sen är juh vår blogg grymast.
Det är juh bara så.

Cemal sa...

Rätt bra summering av gårdagens aktiviteter. Var ju rätt väntat att vi skulle åka på stryk, blev lite förvånad när jag ledde stort i första omgången men som jag sa då också så skulle det inte räcka.

Får be om ursäkt att jag var allmänt trött mot slutet, borde ha dopat mig med energidryck.

Sen så kan jag ju säga att jag inte alls hängde med på Karins snuskcitat när det hände men så här i efterhand så verkar ju det rätt så roligt.

Stor glädje hursomhelst och vi åker gärna på stryk igen!

Illogic sa...

På tal om vs. God... Har ni ingen arg Australiensare som kan åka runt och irritera religiösa människor eller nått?
Markus Kambler kanske? Han är ju halv-Australian, eller vad det heter. =)
/Emil