onsdag 21 januari 2009

Vad ligger?

Chicago ~ Good vs Evil: 3- 2
(notera: jag vann, trots att jag är nykär)

Idag träffades vi för att dricka säsongens sista GLÖGG.
Glöggen är sedan några veckor bortplockade från hyllorna i butiken (systemet ett undantag) och Johannas glöggskafferi är slut för länge sen , så det var en lycka när min mor gav mig hennes sista flaska härromdagen som tack för att jag hjälpte henne städa.
Johanna hade som tur var både lite russin å mandlar på lager.

Efter halva glöggen höll jag på att somna och orkade inte mera.
We need suger! sa vi och kastade oss till Willys så vi kom in innan securtias behövde jaga runt oss.. han satt så snällt å vänta på oss när vi lämnade 20:58 (massa tid tills klockan var nio juh!)
Modiga som vi är testade vi en ny engeridryck: White Cola
Den var heltklart mycket PartyFull, för den smakade supersura godisar å chockade tungan totalt. Vi köpte en vanlig i Backupp men jag drack båda. :)

Kvällen stora fråga är vem som säger:
"Du är en tvär och bitter liten man... "
Jag har gått runt å sagt denna mening i ca en vecka utan att fatta var jag har snappat upp
den frågar jag nu Johanna.
Eftersom den är på svenska och vi båda känner så väl igen den måste det vara en Disney!
Efter nån timmars huvudbank började johanna bli desperat å skullekoppla in VHS:en för att kolla in trailers för olika filmer å se om vi kunde hitta med klippet med de bevingande orden..
Jag gogglade det istället. Å självklart var det vääl citerat på bloggar runt om på internet..
Det är en film jag har sett allt förfå gånger!
ToyStory, Buzz till Woody, Hittade inget klipp på det dock, men kolla klippet ändå!


DagensCitat vid Chicagobordet:
-"Vad är det som ligger?
... är det Jag som ligger?"
(av en förvirrad Johanna)

Just nu är min dator lika seg som mig,ni kan vara glada att det blev ett inlägg alls idag.



~ Good


Inga kommentarer: