söndag 20 december 2009

Filmkväll med problem

Chicago ~ Good vs Evil: 1 - 2 


Johanna, Jennie och jag skulle prova Roberts denna fredagkväll innan jul MEN allting gick fel dvs inte så som jag ville det. 


Saker som gick fel:
Sj-tåg inte klara av snö eller minusgrader SÅ Johannas tåg blev 40minuter sent så jag fick be pizzbagarna vänta med att baka våra pizzor en halvtimma.
- Simmos drickor hade alla ett utgånget bästföredatum så Jennie å Johanna fick köpa med det på vägen.
- Pizzabagaran hade, när jennie å johanna väl kommit fram, gett våra pizzor till några andra *suck* så de fick baka nya!


Efter denna persch däckade vi i min stora soffan med våra pizzor, ostbollar å läsk (dvs Nygårda julmust, Apotekans julmust och Cola!) 


Vi zappade fram två filmer denna kväll:



Vi fastnade i denna riktigt tråkiga och patetiska film.. seeeg. tillochmed deras sång om det manliga organet var segt!  Men vi såg den ialllaaafall.. ja, hon stoppade bröllopet, vann sin drömprins och levde lycklig i alla sina dagar..


sen såg vi en film med RIKTIGA prinsar!





En film om bröderna Grimm från 1962 då filmtekniken var helt underbar!
Handlade om hur bröderna hittade och skrev ner alla sagor.. vilket var väldigt många sagor  så i slutet fann jag det lite segt.. 


Mitt förslag om utgång blev nedröstat..
men innan vi kunde sova var jag och johanna tvungna att spela lite Chicago! Så jennie satte sig vid YouTube. 





Svarta tavlan i hallen talar sanning! 



Sen somnade Johanna sött i soffan tillsammans med Köttbullen! 


Tack för en seg men bra kväääll! 


~ Good



Inga kommentarer: